Interviu / Inesa Dani, Șef al Serviciului audit intern din cadrul I.P. „CTIF”

Niciodată nu te opri acolo, unde ești, pentru că liderii nu se nasc, dar devin”

Procesele de business din cadrul oricărei Instituții necesită prezența acelui „ochi critic”, care să vadă dincolo și să vină cu analize constructive referitoare la activitatea în desfășurare, per ansamblu. În acest sens, Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I.P. „CTIF”) nu este o excepție, iar rolul acelui „ochi” revenind domeniului de audit. Am discutat, la o cafea, cu Șeful al Serviciului audit intern din cadrul I.P. „CTIF”, Inesa Dani, despre sarcinile de lucru, provocările, motivația, dar și calitățile pe care trebuie să le dețină un auditor bun.

Portret de intervievat: De 5 ani activează în domeniul auditului intern în cadrul I.P. „CTIF”, evoluând în continuu în domeniul vizat și recunoaște ferm că e locul în care se regăsește. Pasiunea Inesei pentru auditul intern vine din aptitudini sale față de științele exacte, pe care și le-a dezvoltat la facultate și masterat, precum și din multă muncă, informare și interes continuu pentru îmbunătățirea proceselor de lucru. 

Mai multe secrete din activitatea sa, Inesa le dezvăluie în interviul de mai jos.

  1. Inesa, povestestiți-ne, vă rog, cum decurge ziua Dvs. de muncă la I.P. „CTIF”?

Orice activitate, în special auditul, presupune o planificarea riguroasă, cu stabilirea obiectivelor, indicatorilor de performanță și prioritizarea acestora. Astfel, la prima oră din zi analizez toată informația parvenită prin prisma sistemelor informaționale de gestiune a activității în cadrul I.P. „CTIF”, precum și Planurile de acțiuni pe care le deținem, în vederea atingerii obiectivelor propuse. Apoi organizez ședințe și discuții, în cadrul Serviciului, pentru a stabili sarcinile atât săptămânale, cât și cele zilnice.

Totodată, fiecare zi de muncă este o nouă provocare pentru Serviciul audit intern, cu multe aspecte, care necesită a fi abordate și soluționate, dar și cu multe oportunități de cunoaștere și dezvoltare profesională continuă.

  1. Ce v-a făcut să profesați în domeniul de audit?

Domeniul auditului e ceea e mă reprezintă. De când aveam 16 ani știam unde vreau să ajung și ce profesie mi se potrivește. Nu mi-a fost deloc greu să-mi aleg domeniul, și ulterior absolvind facultatea de contabilitate, știam ferm că vreau să fac audit, astfel încât am și continuat cu masteratul pe segmentul dat. Unica dilemă pe care am avut-o era să aleg auditul financiar – ceea ce reprezintă o evaluare a conformității întocmirii situațiilor financiare sau auditul intern – ceea ce reprezintă o evaluare a conformității proceselor de business și performanța continuă a acestora.

  Sunt de părere că atunci când vrei să îți alegi o profesie, o alegi pentru că simți că ți se potrivește și îți aduce satisfacția cuvenită. După cum vedeți, alegerea mea mă reprezintă, iar auditul intern îmi aduce satisfacție.

  1. Numiți câteva lucruri care vă aduc satisfacție și alte câteva care vă desplac în activitatea Dvs.?

Îmi place să găsesc neconformități, puncte slabe și riscuri ale business-proceselor auditate, ca în rezultat, prin înaintarea recomandărilor de audit, să obținem o evoluție a proceselor și îmbunătățirea lor continuă. Pentru că, de facto, ceea ce fac determină dezvoltarea și a îmbunătățirea procesele existente în cadrul I.P. „CTIF”.

Un aspect al activității de audit privit cu reticență este și faptul că subdiviziunile auditate privesc cu rezervă munca pe care o facem, întrucât aceștia ne percep ca un control, dar nu ca și suport pentru a identifica riscurile în scopul îmbunătățirii procesele.

  1. Ce vă motivează să fiți mai bună în activitatea Dvs.?

Rezultatele pe care le obțin din activitatea mea, mă motivează să continui ceea ce fac. Îmi place când am o misiune exactă, un obiectiv concret de îndeplinit și suficient timp pentru a-mi construi o strategie puternică de realizare și îmbunătățire a procesului auditat. Am fost întotdeauna motivată de dorința de a îmbunătăți procesele de business, pentru că îmi oferă un sentiment de împlinire.  

Îmi place să creez un program organizat pentru realizarea unei sarcini și atingerea obiectivelor, în termen.

  1. Cum credeți, care dintre punctele Dvs. forte ar fi menționate de către șeful Dvs.?                                                                          

În primul rând, cred că ar fi de menționat etica de lucru puternică și disponibilitatea de a mă ocupa de diferite proiecte ad-hoc, unele dintre ele fiind desfășurate concomitent, ulterior și, inteligență socială, gândirea strategică, gradul înalt de responsabilitate, confidențialitate și diplomație, indiferent de domeniul auditat.

  1. Ce calități și abilități sunt necesare pentru a fi atât un auditor bun, cât și un angajat profesionist?

După părerea mea, un auditor bun, dar și un profesionist, din orice domeniu trebuie să posede multiple aptitudini, abilități și competențe profesionale, printre care: inteligență socială, gândire strategică, critică și constructivă, diplomație, flexibilitate, transdisciplinaritate, răbdare, reflecție critică şi constructivă și capacitatea de a vedea lucrurile multilateral, tendință spre dezvoltare continuă.

  1. Pe lângă instruirile și autoinstruirile de care beneficiază angajații  I.P. „CTIF”, ce lecturi, podcasturi ați recomanda pentru cizelarea profesionalismului nu neapărat în domeniul de audit, ci per general?         

Orice pas spre dezvoltare, orice mișcare pe care o facem, contează. Contează cu adevărat să ne dezvoltăm în fiecare zi, cât de puțin, indiferent de domeniu și tehnicile aplicabile de dezvoltare. Fie un curs, un articol, o știre, o carte de domeniu, un roman, un act legislativ, orice informație, orice mișcare este benefică.

Ca un exemplu de carte pe care o recomand celor care vor să cizeleze gândirea și să-și extindă limitele orizontului cunoașterii, reliefând, totodată, inteligența, este „Gândire rapidă, gândire lentă” de Daniel Kahneman. Este de-a dreptul o carte genială, care ne oferă explicații practice privind modul în care se iau deciziile atât în afaceri, cât și în viața de zi cu zi, arătându-ne cum putem utiliza diferite tehnici pentru o performanță continuă, obținând posibilitatea de a vedea lumea altfel. 

  1. I.P. „CTIF” desfășoară proiectul de angajare a tinerilor specialiști „Maratonul Angajărilor”, veniți, vă rog, cu un mesaj adresat celor care vor citi acest interviul și își vor dori să devină colegi cu Dvs.

Sunt informată despre „Maratonul angajării”, mi se pare un proiect foarte ambițios și mi-ar plăcea să știu că tinerii beneficiază din plin de oferta generoasă a Instituției. Eu, la rândul meu, având în spate o experiență 5 ani de activitate, îndemn tinerii să aplice activ la „Maraton”, expediind CV-urile lor. Principalele avantaje pe care I.P. „CTIF” le oferă echipei sale sunt:

  • Statutul Instituției;
  • Stabilitatea și siguranța pe care I.P. „CTIF” o oferă echipei sale;
  • Salariu motivant, recompense și beneficii suplimentare;
  • Spectrul lard de domenii de activitate (fiscal, vamal, finanțe publice, IT, securitate cibernetică, etc.);
  • Portofoliu diversificat de proiecte cu impact național;
  • Varietate de instruiri interne și externe;
  • Oportunități de promovare;
  • Abordări pro-active ale managementului strategic;
  • Teambuilding-uri, festivități organizatorice,

și multe alte avantaje, pe care I.P. „CTIF” este dispusă să ofere tinerilor specialiști.

Vă mulțumesc!

** În cadrul „Maratonul angajărilor” sunt disponibile următoarele posturi vacante: manager de produs, manager de proiecte informatice, programator PHP (Laravel), programator.Net, programator Ruby; programator 1C, expert/ inginer în domeniul echipamentelor de casă și control, administrator de sisteme informatice, administrator rețea de calculatoare, administrator baze de date, operator Centru de apel.

Pentru informații adiționale despre proiect, vă invităm să urmăriți pagina de facebook Maratonul Angajărilor la I.P. CTIF, precum și pagina web a Instituției, iar pentru a participa la concursul de angajare, toți cei interesați de ofertele de muncă sus-enumerate pot expedia CV-urile la adresa maraton@ctif.gov.md sau solicita informații adiționale la numărul de telefon: (+373) 0671 53 000.

 

Interviu / Inesa Dani, Șef al Serviciului audit intern din cadrul I.P. „CTIF”Interviu / Inesa Dani, Șef al Serviciului audit intern din cadrul I.P. „CTIF”Interviu / Inesa Dani, Șef al Serviciului audit intern din cadrul I.P. „CTIF”

 

Etichete