Mai bine de un an a trecut de la lansarea Sistemului Informațional „Cabinetul electronic al contribuabilului” în cadrul sistemului informațional al Serviciului Fiscal de Stat (SFS), elaborat și gestionat de către Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I.P. „CTIF”).
Astăzi, numărul contribuabililor – atât a persoanelor juridice, cât și a celor fizice – care-și desfășoară activitatea de întreprinzător, a crescut semnificativ și denotă utilitatea înaltă a serviciului. La etapa actuală, peste 76 de mii de utilizatori-persoane juridice și peste 117 mii de utilizatori cu statut de persoane fizice accesează zilnic serviciile electronice: e-Declarație, e-Contul curent, e-Factura, e-Cerere și alte servicii disponibile pe portalul sfs.md.
„Cabinetul electronic al contribuabilului” este parte componentă a portalului Serviciului Fiscal de Stat și are ca obiectiv de bază stimularea contribuabililor în utilizarea serviciilor fiscale electronice exclusiv în mediul online.
„Soluția și-a demonstrat utilitatea, inclusiv în condițiile pandemiei, odată ce scopul acesteia este de a oferi accesul contribuabililor la serviciile fiscale electronice gratuit și de la distanță. Totodată, instrumentul este mediul informațional și operațional de interacțiune a contribuabililor cu funcționarii fiscali în regim online. Astfel, funcționalitățile sistemului sunt orientate spre posibilitatea monitorizării corectitudinii datelor personale și modificarea, la necesitate, a datelor de contact reflectate în fișa personală a Registrului fiscal, gestionarea în mod individual a accesului la serviciile fiscale electronice, inclusiv prin delegare către alți subalterni, și semnarea electronică a Regulamentului de utilizare a soluției. În această ordine de idei, toate funcționalitățile-cheie ale serviciului sunt create în scopul obținerii de către contribuabili a accesului la toate serviciile fiscale electronice. Respectiv, toți cei care doresc să se conecteze online serviciile fiscale, trebuie să acceseze portalul www.sfs.md, să se autentifice prin intermediul serviciului guvernamental MPass, cu aplicarea semnăturii mobile sau electronice pe dispozitiv criptografic”, a declarat Directorul I.P. „CTIF, Vitalie Coceban.
Amintim că asistența și suportul utilizării soluției „Cabinetul electronic al contribuabililor” este oferită de către operatorii din cadrul Centrului unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat și Centrului de Apel al I.P. „CTIF”. Astfel, oferirea consultărilor calificate se fac la numerele de telefon 080001525 și 022 822222.
Totodată menționăm și faptul că Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” este operatorul tehnico-tehnologic al infrastructurii informaționale a Ministerului Finanțelor și instituțiilor subordonate. Misiunea Instituției este de a asigura edificarea, suportul și administrarea sistemelor informaționale și serviciilor electronice în domeniul finanțelor publice, care înglobează în sine totalitatea de soluții și sisteme informatice (96 sisteme) în domeniul trezoreriei de stat, achiziții publice, administrării fiscale și vamale, precum și asigură gestiunea unui portofoliu de proiecte de dezvoltare (51 proiecte), activități dictate de modificarea cadrului legislativ sau planului de dezvoltare al Guvernului Republicii Moldova. Mai multe informații despre I.P. „CTIF” pot fi găsite la accesarea paginii web www.ctif.gov.md.